lexoria

Alla inlägg under februari 2011

Av Jasmine - 20 februari 2011 13:33

Blev lite för mkt igår..

Hahah jag vet att du kmr läsa detta mamma, men jag tror att du redan har dina aningar.


Jag drack två grogg. alltså Barcardi med sockerdricka, och lite klunkar av öl.

Marcus och Sebbe trodde jag hade "fjortisfylla". dvs att man bara tror att man är full.

Men jag gick runt, ramlade på golven, flummade och till slut så satte Marcus mig vid toaletten. Då hostade jag upp hela min middag. NASTY! stackars han som fick se det   

Han tvingade i mig vatten, för han sade att man mår bättre av att spy upp allt. Så jag gjorde som han sa.. Kmr inte ihåg så mkt av dt jag sade igår.. Hoppas jag inte var allt för jobbig..

Men alltså det var HEMSKT srsly. Illamående och yr.

Mår fortfarande lite dåligt, ont i huvudet och yr, men det är väl för att jag knappt åt nått igår.

Jag åt bara middag, som innehöll tre små fläskbitar och lite ris. Och så spydde man upp allt, så förstår varför jag mår så dåligt nu.

Men som tur så hade jag min bror och Marcus som hjälpte mig, haha   


Nästa gång jag dricker ska jag ta det lugnt..

För det här var verkligen hemskt   


Hahaha jag kände mig som en elefant från dumbo, dom där rosa! Det var roligt men när man fick lov att bosätta sig vid toan var det inte kul längre.

 

Av Jasmine - 20 februari 2011 13:13

Åh.. okej just nu går det absolut inet som man hade tänkt sig.

Tankarna snurrar runt och jag vet inet hur jag ska göra..

Så jävla trött på allt tjat om killar och skit.

Ja.. ni förstår nog vad jag menar.. Ska nog inte skriva ut dt här, isåfall blir dt lösenordsskyddat.

Har värsta klumpen i magen, vill få ut den för den är inte mysig alls.

Av Jasmine - 19 februari 2011 18:13

Hejlo!

Jag är glad och jag äter en god mat. Vet dock inte vad den heter haha..

Anyways, Marcus gick nyss hem, han ska käka.. Men sen så kmr han tillbaka igen.


Vi var iaf i Handen idag. Syster köpte massa saker till sin hamster.. Lol

Och så åt alla på donken förutom jag och Marcus. Vi tog bara dricka   


Har ingen aning om vad jag ska göra..

Ska nog lira lite WoW elr nått.. Har inte haft lusten att göra det ._.

Av Jasmine - 19 februari 2011 12:31

Har inte kunnat blogga så mkt. Har inte haft tid och så. aja   


Det är ju mamma helg då alla barnen är här, så sebbe är här.. Och Marcus :)

Vi hade tacoskväll igår och vi köpte massa massa chips och ostbollar. Vi har dock inte ätit utav dom än. Men dt händer väl ikväll   mums!   


Ska fota hamstern när jag har hämtat min kamera. Den är urgullig haha, med ett jätte litet ansikte och den är helvit atm. Blir väl krämigare med tiden, och större.


Vi ska iaf ut och handla stuff till den idag, sen vet inte jag vad som händer.

Av Jasmine - 17 februari 2011 19:01

Går inte så bra att blogga eftersom datan alltid är upptagen haha.


Iaf.. Min lillesyster ska få en hamster på söndag..

Värsta zooet vi har juu. 6 Råttor, en kanin, fiskar och en hund. Sen så kmr en hamster.. haha fast dt har varit värre. Vi är djurälskare

Aja det är en långhårig guldhamster, som är krämfärgad så jojo har beslutat sig att han ska heta kräm   haha och ja det är en hane..


Ska fota buren sen som är awesome.

Han bor i en rätt stor bur för en guldhamster sen så kan han gå

i ett rör mot en mindre bur. Så han har två burar att vara i.

Av Jasmine - 17 februari 2011 10:45

Nu är jag vaken.

haha åh irriterande morgon. Syster är hemma igen med mamma och dom låter som satan. Dom vaknade runt åtta och lät hela morgonen. Egoister som inte tänker på dom som sover. men det göör inte mamma ._. Hon säger bara

"Du ska inte sova hela dagarna".   


Jag ska till tandläkaren runt halv två.

Så jag har god tid på mig att fixa iordning och så..


Imorgon är det fredag, då är alla barnen här!

och tacokväll as usual   


Har messat massa med Marcus,

vilken tur att han har tid med mig.

För mår bättre av att prat med någon, haha   


Får bli en bild på min knasiga hund ^.^

 

Av Jasmine - 16 februari 2011 16:29

OMG

kom nyss på att jag har tandläkare imorgon. ååh jobbigt..

Fast är runt ett så dt e nice..

Av Jasmine - 16 februari 2011 14:00

Har bestämt att detta inlägg blir om min Hund Busby!

Busby.

Han är en svart Dvärgpudel på 7 år. Han har dock energi som en valp, den försvinner inte. Ungefär som att han har pudelryck hela tiden.

Han är envis och följer nästan bara sig själv, men börjar inse att det är vi människor som bestämmer. Han är alltså en omplaceringshund. Jag fick honom i slutet av sommaren förra året. Alltså har vi inte ens haft han i ett år.

Han är lydig men blir upphetsad väldigt enkelt. Så när man tränar han måste man ta det sakta och lungt. Annars blir han sur efter ett tag.

Han är en extremt kaxig hund men annars en kelig gosig liten hårboll som är en knähund. Och väldigt rädd för allting.

Han tigger som fan, men vi lär han att sluta. han är väldigt trögfattad. Lite svårt att förstå att han är en pudel.

När han så väl är sur, så startar han alltid ett "bråk". Han morrar åt minsta lilla saken som vi gör och då får han ligga i sin säng och skämmas.

Han älskar snö, han verkligen älskar det. Och vatten, som sjöar och fontäner. Inte att duscha i duschen. Bara vatten utomhus. Då blir han helt till sig.

Han gillar andra hundar som ser ut som honom, alltså svarta eller lurviga. Då blir han nyfiken och vill fram och hälsa. Annars så bryr han inte det minsta om några djur. Han har inget intresse för det.

Han favoritleksak är en igelkott som piper, han får bara leka med den ibland eftersom han blir så upphetsad utav den.

Han får äta torrfoder, men ibland lite mat utav oss.

Han är inte helt lärd ännu. När vi fick honom så kunde man inte ens bära upp han, för då morrade han och visade tänderna. Nu kan man bära runt på han hur man vill utan att han gör nått, och han lyssnar mer och har mer tillit till oss.

Han blev kastrerad efter jul, för att hoppas att hans energi skulle försvinna lite. Men det gjorde den inte. Men han slipper på prostatacancer iaf. ^^

Han är rädd för påsar och kartonger. Jag har ingen aning om varför.

Han har två hundvänner också Sheela och Laika, och dom är hos Alex mamma.

Sheela är en rottweiler och Laika en Shih tzu/Lahasa apso.

Folk brukar alltid bli förvånade när jag berättar att hans närmaste hundvän är är rottis, haha!

Han är så feg bland andra hundar också, för när Sheela säger ifrån när han gör fel så skriker han som en dåre. Han verkligen skriker..

Jag är hans matte och tar hand om det mesta med honom, dvs går ut med han mest och badar han och kelar med han mest.

Jag tycker att det är bra att han fick en andra chans att få en bra familj.

Den första var visst inte så bra eftersom han var så otränad..

 

Presentation


För att kontakta mig, så nås jag på Lexoria@live.se

Fråga mig

33 besvarade frågor

Språk

Omröstning

Vad ska jag visa mer av?
 Smink, kläder osv.
 Spel
 Videos
 Djuren
 Skvaller
 Vardagen
 Bilder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

länkar

bloggerfy

I heart u


Ovido - Quiz & Flashcards