lexoria

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Busby

Av Jasmine - 16 februari 2011 14:00

Har bestämt att detta inlägg blir om min Hund Busby!

Busby.

Han är en svart Dvärgpudel på 7 år. Han har dock energi som en valp, den försvinner inte. Ungefär som att han har pudelryck hela tiden.

Han är envis och följer nästan bara sig själv, men börjar inse att det är vi människor som bestämmer. Han är alltså en omplaceringshund. Jag fick honom i slutet av sommaren förra året. Alltså har vi inte ens haft han i ett år.

Han är lydig men blir upphetsad väldigt enkelt. Så när man tränar han måste man ta det sakta och lungt. Annars blir han sur efter ett tag.

Han är en extremt kaxig hund men annars en kelig gosig liten hårboll som är en knähund. Och väldigt rädd för allting.

Han tigger som fan, men vi lär han att sluta. han är väldigt trögfattad. Lite svårt att förstå att han är en pudel.

När han så väl är sur, så startar han alltid ett "bråk". Han morrar åt minsta lilla saken som vi gör och då får han ligga i sin säng och skämmas.

Han älskar snö, han verkligen älskar det. Och vatten, som sjöar och fontäner. Inte att duscha i duschen. Bara vatten utomhus. Då blir han helt till sig.

Han gillar andra hundar som ser ut som honom, alltså svarta eller lurviga. Då blir han nyfiken och vill fram och hälsa. Annars så bryr han inte det minsta om några djur. Han har inget intresse för det.

Han favoritleksak är en igelkott som piper, han får bara leka med den ibland eftersom han blir så upphetsad utav den.

Han får äta torrfoder, men ibland lite mat utav oss.

Han är inte helt lärd ännu. När vi fick honom så kunde man inte ens bära upp han, för då morrade han och visade tänderna. Nu kan man bära runt på han hur man vill utan att han gör nått, och han lyssnar mer och har mer tillit till oss.

Han blev kastrerad efter jul, för att hoppas att hans energi skulle försvinna lite. Men det gjorde den inte. Men han slipper på prostatacancer iaf. ^^

Han är rädd för påsar och kartonger. Jag har ingen aning om varför.

Han har två hundvänner också Sheela och Laika, och dom är hos Alex mamma.

Sheela är en rottweiler och Laika en Shih tzu/Lahasa apso.

Folk brukar alltid bli förvånade när jag berättar att hans närmaste hundvän är är rottis, haha!

Han är så feg bland andra hundar också, för när Sheela säger ifrån när han gör fel så skriker han som en dåre. Han verkligen skriker..

Jag är hans matte och tar hand om det mesta med honom, dvs går ut med han mest och badar han och kelar med han mest.

Jag tycker att det är bra att han fick en andra chans att få en bra familj.

Den första var visst inte så bra eftersom han var så otränad..

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine - 17 juli 2011 14:18

NY BLOGG http://m1m1.myshowroom.se/

Av Jasmine - 16 juli 2011 21:10

Ska nog ta bort denna blogg och börja någon annanstans. För har tydligen fått något virus på denna. Har ingen aning om hur.. Lite dåligt faktiskt för har ju rätt många läsare.. Då kommer jag ju förlora några, men om jag skaffar en ny blogg så kommer ...

Av Jasmine - 16 juli 2011 18:15


Nu är jag hemma igen. Tog ett tag för vi fick vänta i planet i ca 40 minuter för det var fullt i flygtrafiken. Kollade på en film hela resan hem, den var faktiskt bra så det gick rätt snabbt att komma till Arlanda. Men nu är jag hemma hos pappa. Koll...

Av Jasmine - 13 juli 2011 22:47

Hej pa er! Sitter vid datorn har pa Mallorca. Finns inget svenskt tagentbord sa ni far forsoka lasa anda. haha. Hr hant jatte mycket saker har, men det berattar jag nar jag kommer hem! Sa det blir lite mer spannande. Har kopt massa klader ocksa, la...

Av Jasmine - 8 juli 2011 21:31


Jolinn ligger och sover redan.. Har lirat gh med folket här så har väldigt ont i fingrarna nu haha. Lirade rätt länge. Vart väldigt många låtar, men nu orkade jag inte mer. Så nu sitter jag själv i datorrummet hos pappa. Om några timmar ska vi åka ti...

Presentation


För att kontakta mig, så nås jag på Lexoria@live.se

Fråga mig

33 besvarade frågor

Språk

Omröstning

Vad ska jag visa mer av?
 Smink, kläder osv.
 Spel
 Videos
 Djuren
 Skvaller
 Vardagen
 Bilder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

länkar

bloggerfy

I heart u


Ovido - Quiz & Flashcards